|
Inżynieria Oprogramowania
Wykłady
- wykład 1
- Wprowadzenie, konsekwencje stosowania modelowania w projektach programistycznych.
- Prezentacja wyników ankiety dotyczącej języka UML przeprowadzonej wśród firm działających na terenie Polski. Autorem wykładu jest Pan prof. dr hab. inż. Jan Magott.
- wykład 2
- Diagramy przypadków użycia.
- wykład 3
- Diagramy czynności i syntaktyka diagramów klas.
- wykład 4
- Diagramy klas, diagramy sekwencji
- wykład 5
- Diagramy maszyn stanowych
- Wzorce projektowe
- wykład 6
- Koncepcja, projekt i implementacja wielowarstwowego systemu informatycznego.
- wykład 7 pdf nr 1., pdf nr 2.
- wykład 8
- wykład 9 zip (wykłady 9-15, wersja z dnia 21.01.2016, 2 MB)
- wykład 10
- wykład 11
- wykład 12
- wykład 13
- wykład 14
- wykład 15
Laboratoria
- laboratorium 1
- Instrukcja_1
Zapoznanie się z wybranym narzędziem UML wprowadzenie do UML
- Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2: UML modeling.
- laboratorium 2
- Instrukcja_2
Wykonanie opisu biznesowego świata rzeczywistego projektowanego oprogramowania,
definicja wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych projektowanego oprogramowania
- Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2: Drawing requirement diagrams.
- laboratorium 3, 4
- Instrukcja_3
Specyfikacja wymagań funkcjonalnych za pomocą diagramu przypadków użycia
- Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2: Drawing use case diagrams.,
Use case diagram notations guide,
Documenting use case details.
- laboratorium 5, 6
- Instrukcja_4
Budowa diagramu czynności reprezentującego model biznesowy świata rzeczywistego na podstawie wykonanego opisu procesów biznesowych;
budowa diagramów czynności reprezentujących scenariusze wybranych przypadków użycia
- Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2: Drawing activity diagrams.
- laboratorium 7
- Instrukcja_5
Identyfikacja klas reprezentujących logikę biznesową projektowanego oprogramowania, definicja atrybutów i operacji klas oraz związków
między klasami - na podstawie analizy scenariuszy przypadków użycia. Opracowanie diagramów klas i pakietów.
Zastosowanie projektowych wzorców strukturalnych i wytwórczych
- Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2: Drawing class diagrams.
- laboratorium 8
- Instrukcja_6
Opracowanie diagramów sekwencji dla wybranych przypadków użycia reprezentujących usługi oprogramowania
wynikających również z wykonanych diagramów czynności; definicja operacji
klas na podstawie diagramów sekwencji w języku Java. Zastosowanie projektowych wzorców zachowania.
- Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2:
Drawing Sequence Diagrams.
- laboratorium 9, 10
- Instrukcja_7
Opracowanie diagramów sekwencji dla wybranych przypadków użycia reprezentujących usługi oprogramowania wynikających
również z wykonanych diagramów czynności;
definicja operacji klas na podstawie diagramów sekwencji w języku Java. Zastosowanie projektowych wzorców zachowania.
- Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2:
Drawing Sequence Diagrams.
- laboratorium 11
- Instrukcja_8
Opracowanie diagramu stanów dla wybranej klasy, reprezentującego wpływ różnych przypadków użycia na zmiany stanów tej klasy,
modelowanych za pomocą diagramów sekwencji
- Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2:
Drawing state machine diagrams.
- laboratorium 12
- Instrukcja_9
Testy jednostkowe z użyciem narzędzi JUnit oraz JMockit
- Materiały pomocnicze:
Unit Testing with JUnit - Tutorial,
JMockit - Download,
Tutorial - JMockit (rozdziały: Introduction, Mocking).
- laboratorium 13
- Instrukcja_10
Testy akceptacyjne z wykorzystaniem narzędzia FitNess
- Materiały pomocnicze: FitNesse - UserGuide.
- laboratorium 14, 15
- Instrukcja_11
Testy funkcjonalne z wykorzystaniem narzędzia Selenium IDE
- Materiały pomocnicze: Selenium-IDE.
- Wyznaczenie oceny końcowej z laboratorium
- Ocena projektu UML jako zaokrąglona średnia artymetyczna z ocen: ocena2-8
- Ocena testowania jako zaokrąglona średnia arytmetyczna z ocen: ocena9-11
- Ocena końcowa:
Zaokrąglona średnia arytmetyczna z ocen: ocena1, ocena projektu UML, ocena testowania
|
|
|